Pakosta potentiaali – ota haltuun tuloksellinen vastuullisuusmarkkinointi

Kestävyysraportointi, ESG, CRSD, ESRS… Liiketoiminta on muutenkin haasteellista, miksi tämä vastuullisuusasia nyt piti tähän vielä lykätä? Ja mehän ollaan niin pieni yritys, että eihän tämä meitä koske. Vai koskeeko sittenkin?

Vaikka muuttuva regulaatio ja EU-direktiivit eivät koskekaan vielä pk-yrityksiä suoraan, lähes jokainen yritys on jonkin isomman yrityksen hankintaketjun osa – ja tätä kautta riippuvainen edelleen myös ketjun kautta tulevista tilauksista. Ja koska 81% kuluttajista pitää vaikeana tunnistaa sitä, mikä tuote on aidosti vastuullinen, on meillä markkinoijilla vielä matkaa maaliin.

66 % kuluttajista pitää yrityksen vetovoimatekijänä sitä, että se viestii ympäristövastuullisuudestaan. Varmista siis organisaatiosi kilpailukyky ja elinvoimaisuus ottamalla tuloksellinen vastuullisuusmarkkinointi haltuun nyt eikä myöhemmin!

Sisältö:

1. PAKKO eli tämän hetken tärkeimmät vastuullisuusfaktat pähkinänkuoressa
    – ESG = kolme tulokulmaa
    – Miksi juuri nyt?
    – Aina vaan kiihtyvä regulaatio + mitä voit ja mitä et voi sanoa vastuullisuuden nimissä?
  2. POTENTIAALI eli miksi on tärkeää ja järkevää toimia nyt?
    – Dataa nykytilan hahmottamiseen
    – Sidosryhmäymmärrys onnistumisen kivijalkana
    – Vastuullisuustyön “piilotettu” potentiaali
  3. POTENTIAALIN hyödyntäminen
    – Mistä löytyy se vaikuttava viesti?
    – Vastuullisuususkottavuus
    – Vaikuttavan vastuullisuusviestin anatomia

Miksi osallistua?
Linjoille kannattaa tulla, jos vastuullisuuteen liittyvä jargon kyllästyttää ja toisaalta on vielä epäselvää, miten vastuullisuus liittyy tulokselliseen liiketoimintaan sekä yrityksen kilpailukyvyn varmistamiseen. Lupaamme olla selkokielisiä, konkreettisia sekä antaa käytännössä hyödynnettävää tietoa. Luvassa aitoja caseja!

Kenelle?
Webinaari soveltuu parhaiten pk-yritysten markkinoinnista ja viestinnästä vastaaville sekä niille, joiden tehtävänä on päättää yrityksen liiketoimintastrategiasta. Sisällöstä on hyötyä myös silloin, kun haluat pitää itsesi ajan tasalla aiheesta.

Marika Siniaalto, perustajaosakas, Susta Partners

Marikalla on vankka yrittäjyyden, liiketoiminnan kehittämisen ja markkinointiviestinnän tausta. Hän auttaa asiakkaitaan löytämään ne olennaiset asiat, joista on aidosti käytännön hyötyä sekä viestimään niistä kiinnostavalla tavalla. Marika toimii myös MARKin hallituksen puheenjohtajana.

Torstai 19.9.2024 klo 10.00-11.15

Webinaari – voit osallistua etänä tietokoneeltasi tai mobiilisti. Käytämme ZOOM-alustaa.

• Muille osallistujille osallistumismaksu on 199 € (sis. alv. 25,5 %). Maksu laskutetaan.

Peruutusehdot
Jäsenenä osallistuminen on maksutonta ja henkilökohtaista, eikä paikkaa voi siirtää toiselle henkilölle. Tallenne tulee katsottavaksi MARK me -palveluumme. Jos et ole MARKin jäsen ja ostat paikan webinaariin, verkkokaupan sopimusehdot löydät täältä. Ota tarvittaessa yhteyttä: toimisto@markkinointiliitto.fi

Jäsenyys kannattaa aina
Saat koko vuoden MARK-jäsenyyden vain 145 eurolla ja pääset heti maksutta kaikkiin webinaareihimme. Liity nyt mukaan!
Lue lisää jäsenyyden eduista