Liiketoiminnan tavoitteet luovat markkinoinnin tavoitteet
Turbulentti toimintaympäristö haastaa markkinoinnin entistä enemmän tekemään tulosta rajallisin resurssein. Varsinaiset markkinoinnin sisäiset mittarit eivät riitä, vaan niillä pitää olla suora linkki koko organisaation tavoitteisiin ja mittareihin.
Markkinoinnin ammattilaisten tulee myös pystyä perustelemaan markkinoinnin vaikutukset liiketoiminnan lukuihin entistä paremmin – muuten markkinointi nähdään helposti ylimmässä johdossa vain kustannuseränä.
Käymme läpi:
- Liiketalouden rakennetta
- Liiketalouden tunnuslukuja ja mittareita
Palaute webinaarista
”Ajattelin erilaiseksi, mutta tästä tuli kyllä hyviä pointteja, joihin pitää vielä syventyä. Hyvä kertaus yrityksen peruslaskelmiin.”
Miksi osallistua?
Jokaisen markkinoinnin ammattilaisen on hyvä ymmärtää liiketalouden mittaristo ja ennen kaikkea organisaation talouden rakenne. Vain sillä tavoin markkinoinnin rooli on konkreettisesti perusteltavissa.
Asiantuntija
Juuso Manner, talousjohtaja, Rastor-instituutti
Juusolla on taloushallinnon työkokemusta yli 20 vuoden ajalta muun muassa talousjohdosta ja Controller-toiminnoista. Juuso kokee, että taloushallinnon ja rahoitusratkaisujen rooli on toimia liiketoiminnan kehittäjinä. Taloushallinnon koulutuksissa hän painottaa loogista ja käytännönläheistä lähestymistapaa.
Aika
Torstai 2.11.2023 klo 10.00-11.00
(Huom! Jos loppukeskustelua syntyy, varaamme sille aikaa klo 11.15 asti.)
Paikka
Webinaari – voit osallistua etänä tietokoneeltasi tai mobiilisti. Käytämme ZOOM-alustaa.
Hinta
• MARKin jäsenille webinaari on maksuton.
• Muille osallistujille osallistumismaksu on 179,80 € (sis. alv. 24 %). Maksu laskutetaan.
MARKin jäsenyys
Mitä sinun tulisi tietää markkinoinnista juuri nyt?
Liity jäseneksi ja varmista paikkasi markkinoinnin huipputapahtumissa – saat loppuvuoden maksutta!
Lue lisää jäsenyyden eduista