Miten dynaamisesti muuttuvat hinnat voivat vahvistaa kannattavuutta, kilpailukykyä ja brändiuskollisuutta?

Dynaamisen hinnoittelun tavoitteena ei ole vain lisätä yrityksen kokonaistuottoja ja kannattavuutta, vaan muuttuvissa olosuhteissa se myös mahdollistaa monipuolisemman tarjonnan eri asiakasryhmille.

Alkujaan matkailualalta tuttu dynaaminen, eli muuttuva hinnoittelu on arkipäiväistynyt useiden toimialojen hinnoittelua ohjaavaksi logiikaksi. Se on myös noussut tieteellisen tutkimuksen ja kehityksen aiheeksi. Vaikka dynaamisen hinnoittelun lieveilmiöt puhuttavat julkisuudessa, hyvin sovellettuna se palvelee liiketoiminnan tavoitteita pitkällä aikavälillä.

Haluatko parantaa yrityksesi kannattavuutta ja kilpailukykyä? Oletko törmännyt tapahtuma-alan yllättäviin ja korkeisiin lippuhintoihin, ja miettinyt miten ne syntyvät?

Tämä webinaari tarjoaa sinulle käytännönläheisen käsityksen dynaamisen hinnoittelun perusteista sekä sen eduista, riskeistä ja moninaisista sovellusalueista.

Käymme läpi erityisesti dynaamista hinnoittelua brändin lähtökohdista käsin. Kun yrityksen hinnoittelustrategia on linjassa brändin tavoitellun mielikuvan sekä sen arvojen kanssa, asiakkaat kokevat hinnat reiluiksi ja perustelluiksi, mikä vahvistaa brändiuskollisuutta. Tämä tasapaino puolestaan mahdollistaa, että hinnat voivat joustaa kysynnän, markkinoiden tai jopa vallitsevan tilanteen mukaan vaarantamatta brändin mainetta. Luvassa konkreettisia esimerkkejä!

Dynaamisen hinnoittelun avulla voit:

• kasvattaa myyntiä ja kannattavuutta.
  • palvella tehokkaammin useampia asiakasryhmiä.
  • tasoittaa kysynnän vaihteluita ja vahvistaa kilpailukykyä.

Sisällöstä hyötyvät:

• markkinointitiimit, jotka ovat vastuussa tuotteistuksesta, asiakassegmentoinnista ja kampanjoista, ja joille dynaaminen hinnoittelu voi antaa mahdollisuuden reagoida nopeasti muuttuviin liiketoiminnan tarpeisiin, eläväisiin kilpailutilanteisiin ja asiakkaiden käyttäytymiseen.
  • myyntitiimit, joiden tavoitteena on optimoida myyntiä sekä perustella asiakkaille tuotettua arvoa sekä hinnanmuodostusta, ja joille dynaaminen hinnoittelu voi tarjota keinot hinnoitella tuotteita ja palveluita joustavasti asiakkaiden tarpeisiin.
  • liiketoiminnan johtajat ja kehittäjät, joita kiinnostaa hinnoittelun strateginen hyödyntäminen erilaisten liiketoimintamallien toteuttamisessa ja kehittämisessä nopeasti muuttuvassa toimintaympäristössä.

Asiantuntijat
Outi Somervuori, Cambri Oy, Price Profler Oy &  Aalto-yliopisto, Stanfordin yliopisto
Outi on startup-yrittäjä, akateeminen tutkija ja hinnoittelun konsultti, jolla on vahva asiantuntemus hinnoittelun psykologiasta ja yrittämisestä. Hän tuo ainutlaatuisen yhdistelmän akateemista osaamista, käytännön liiketoimintakokemusta ja innovatiivista ajattelua.

Matti Kotro, yrittäjä, Valos Ventures Oy
Matti on luova ja analyyttinen moniosaaja, joka on työskennellyt kaupallisissa johtotehtävissä kansainvälisesti yli 12 vuotta. Matilla on kokemusta dynaamisesta hinnoittelusta lentoliikenteessä (Finnair, Etihad Airways) sekä teollisuudessa. Nykyään Matti toimii yrittäjänä ja keskittyy kaupallisten toimintojen strategiseen kehittämiseen, tuote- ja palvelukonseptointiin sekä organisaatioiden suunnitteluun, työtehtävien muotoiluun ja muutosjohtamiseen.

Aika
Torstai 24.10.2024 klo 10.00-11.15

Paikka
Webinaari – voit osallistua etänä tietokoneeltasi tai mobiilisti. Käytämme ZOOM-alustaa.

• MARKin jäsenille webinaari on maksuton.
• Muille osallistujille osallistumismaksu on 199 € (sis. alv. 25,5 %). Maksu laskutetaan.

Peruutusehdot
Jäsenenä osallistuminen on maksutonta ja henkilökohtaista, eikä paikkaa voi siirtää toiselle henkilölle. Tallenne tulee katsottavaksi MARK me -palveluumme. Jos et ole MARKin jäsen ja ostat paikan webinaariin, verkkokaupan sopimusehdot löydät täältä. Ota tarvittaessa yhteyttä: toimisto@markkinointiliitto.fi

Jäsenyys kannattaa aina
Saat koko vuoden MARK-jäsenyyden vain 145 eurolla ja pääset heti maksutta kaikkiin webinaareihimme. Liity nyt mukaan!
Lue lisää jäsenyyden eduista