Markkinoijat istuvat valtavan datamäärän päällä – mutta kuinka hyvin sitä hyödynnetään asiakasymmärryksen ja markkinointipäätösten tukena?

Tietoa on paljon, mutta se on hajallaan, eikä sen täyttä potentiaalia osata hyödyntää. Tekoäly auttaa järjestämään, analysoimaan ja hyödyntämään dataa tehokkaasti, kun se yhdistetään oikeisiin työkaluihin ja strategioihin.

Tässä koulutuksessa käymme läpi, miten oman datan ja tekoälyn yhdistelmä tehostaa markkinointia kolmivaiheisen Rakenna – Luo – Analysoi -mallin avulla.

1. RAKENNA – Oman datan haltuunotto ja hyödyntäminen

Ensimmäisessä vaiheessa keskitymme siihen, miten tunnistat, jäsentelet ja valjastat omassa organisaatiossasi olevan datan markkinointisi tueksi.

  • Mitä dataa meillä on käytössämme?
  • Miten tekoäly auttaa hyödyntämään dataa?
  • Tietoturva ja eettiset näkökulmat – mitä kannattaa huomioida?

2. LUO – Sisällöt ja kampanjat oman datan pohjalta

Kun data on järjestetty ja analysoitu, tekoäly voidaan valjastaa sisällöntuotannon ja markkinointikampanjoiden suunnitteluun.

  • Tekoäly sisällöntuotannon tukena
  • Tekoälyn hyödyntäminen brändinmukaisessa sisällössä

3. ANALYSOI – Tulosten mittaaminen ja jatkuva optimointi

Tekoäly auttaa myös analysoimaan, testaamaan ja optimoimaan markkinointia jatkuvasti.

  • Datan analysointi ja mittaaminen tekoälyllä
  • Tekoäly osana jatkuvaa markkinoinnin kehittämistä

Miksi osallistua?

  1. Opit käytännön keinoja asiakasymmärryksen syventämiseen tekoälyn avulla.
  2. Saat konkreettisia työkaluja oman datan analysointiin ja hyödyntämiseen.
  3. Ymmärrät, miten tekoäly voi helpottaa kilpailija-analyysiä ja markkinointipäätöksiä.
  4. Opit hyödyntämään tekoälyä turvallisesti ja tehokkaasti markkinoinnissa.
  5. Saat selkeän toimintasuunnitelman tekoälyn ja oman datan yhdistämiseen käytännön työssä.

Kenelle?
Sisältö sopii parhaiten markkinoinnin ja viestinnän asiantuntijoille, jotka haluavat hyödyntää dataa paremmin. Voit olla esimerkiksi asiakasymmärryksestä ja tiedolla johtamisesta kiinnostunut markkinointipäällikkö tai dataa keräävä ja analysoiva asiantuntija, joka haluaa ymmärtää tekoälyn mahdollisuudet.

Asiantuntija
Jonna Muurinen, toimitusjohtaja, Markkinointitoimisto Kuulu Oy

Jonnalla on pitkä kokemus markkinoinnista, viestinnästä ja liiketoiminnan kehittämisestä. Hän on kouluttanut jo 23 000 tietotyöläistä tekoälyn hyödyntämiseen, ja hän toimii aktiivisesti konsulttina ja kouluttajana eri organisaatioille.

Jonna on ollut mukana kehittämässä tekoälypohjaisia ratkaisuja markkinoinnin ja viestinnän ammattilaisille. Hänen lähestymistapansa yhdistää strategisen ajattelun ja käytännön sovellukset – tavoitteena on tehdä tekoälystä konkreettinen työkalu, joka tukee markkinointia ja liiketoiminnan kasvua.

Aika
Tiistai 29.4.2025 klo 13.00-16.00

Kesto
Koulutus 2,5 h + loppukeskustelu 0,5 h

Paikka
Verkkokoulutus, käytämme ZOOM-alustaa.
Koulutus on vuorovaikutteinen ja voit esittää kysymyksiä asiantuntijalle.

Materiaali & tallenne
Koulutuksesta tehdään tallenne – saat sen sekä kouluttajan laatiman materiaalin käyttöösi muutaman päivän sisällä.

Vinkki!
Premium-jäsenenä osallistut koulutuksiimme aina maksutta ja pääset myös katsomaan koulutustallenteita.
Tutustu premiumiin

Hinta
• Jäsenet 99 € (sis. alv 25,5 %)
• Ei-jäsenet 199 € (sis. alv.25,5 %)
• Premium-jäsenille maksuton

Liity jäseneksi ja lunasta etusi heti
Liittymällä MARKin jäseneksi pääset mukaan tähän koulutukseen etuhintaan ja varmistat paikkasi myös tulevissa tapahtumissamme. Saat lisäksi MARK me -sisältöpalvelun heti käyttöösi.
Lue lisää jäsenyyden eduista

Peruutusehdot
Jos et pääse osallistumaan, voimme siirtää paikan maksutta toiselle henkilölle. Ilmoita siirrosta viimeistään koulutusta edellisenä arkipäivänä. Mikäli peruutat osallistumisesi alle 7 vrk ennen tapahtumaa, pidätämme 50 % koulutuksen hinnasta. Mikäli et peruuta osallistumistasi etukäteen etkä osallistu koulutukseen, perimme koko osallistumismaksun. Verkkokaupan sopimusehdot löydät täältä. Ota tarvittaessa yhteyttä: toimisto@markkinointiliitto.fi