Mahdollista yrityksesi kasvu parantamalla asiakkaan elinkaaren arvoa ja madaltamalla asiakkaan hankintahintaa asiakasarvon avulla
Yritysten kasvun esteenä on usein puutteellinen asiakasymmärrys ja liian vähäiset markkinointipanostukset. Ilman selkeää tietoa asiakkaiden elinkaaren arvosta (CLTV, Customer Lifetime Value) ja asiakashankintahinnasta (CAC, Customer Acquisition Cost) voi päätöksenteko nojata epätarkkoihin oletuksiin, mikä johtaa resurssien tehottomaan käyttöön ja pahimmillaan kasvun hidastumiseen.
Tässä intensiivikoulutuksessa käymme läpi selkeät askelmerkit, joilla voit parantaa yrityksesi asiakaskokemusta, kehittää markkinointiasi ja siten mahdollistaa yrityksesi kasvu tehokkailla ja mitattavilla toimenpiteillä.
Kolme tuntia & kolme osiota
- CLTV/CAC-suhdeluku
- Asiakasarvon kehitys
- Asiakasarvon viestintä
Koulutuksessa opit
- Miten laskea asiakkaan elinkaaren arvo (CLTV) ja asiakashankintahinta (CAC) omassa yrityksessäsi, sekä mitä käytännön seikkoja kannattaa huomioida laskentaa tehdessä.
- Miten yrityksesi CLTV/CAC-suhdeluku vaikuttaa kasvun mahdollistajana ja kuinka yhdistää tämä tieto käytännön toimenpiteisiin yrityksessäsi.
- Miten segmentoida asiakkaita CLTV/CAC-suhdeluvun perusteella ja mitä ottaa huomioon laskentaprosessissa sekä päätöksenteossa suhdeluvun pohjalta.
- Miten kehittää ja parantaa asiakkaiden kokemaa arvoa tuotteestasi tai palvelustasi, jotta sekä maksuhalukkuus että asiakaskokemus paranee.
- Miten viestiä asiakkaalle arvoa merkityksellisellä tavalla ja mihin liiketoiminnan mittareihin tämä voi vaikuttaa.
Miksi osallistua?
Koulutus tarjoaa sinulle selkeät ja konkreettiset ohjeet asiakasarvon parantamiseen ja markkinoinnin tuloksellisuuden mittaamiseen. Opit laskemaan CLTV- ja CAC-lukuja yrityksesi omista lähtökohdista ja ymmärtämään, miten niiden suhdeluku vaikuttaa kasvuun. Saat myös käytännön työkaluja asiakkaiden segmentointiin ja markkinointistrategian optimointiin asiakasarvon avulla.
Kenelle?
Sisältö sopii erityisesti palveluliiketoimintaa harjoittaville markkinoinnin, asiakaskokemuksen ja liiketoiminnan kehittämisen päättäjille ja asiantuntijoille.
Asiantuntijat
Tarja Lähdemäki, asiakkaan puolestapuhuja, Value Insights Oy
Niklas Viileinen, toimitusjohtaja, Valoa Digital Oy
Tarjalla on yli 30 vuoden kokemus B2B-markkinoinnista, -myynnistä ja -asiakaskokemuksen kehittämisestä sekä asiakkaan saappaissa että palveluntarjoajana. Tällä hetkellä Tarja toimii yrittäjänä ja hänen tavoitteenaan on nostaa asiakkaiden asiakkuudestaan kokema arvo eli asiakasarvo omien asiakkaidensa strategisen ja operatiivisen kehittymisen ja kasvun johtotähdeksi. Tarja on toteuttanut uransa aikana yli 1500 asiakaskuuntelua ja tekee niitä edelleen viikoittain.
Niklaksella on pitkä kokemus tiedolla johtamisesta, markkinoinnista ja asiakaskokemuksen kehittämisestä. Hänellä on vahva tausta asiakaskeskeisen markkinoinnin ja B2B-liiketoiminnan kehittämisessä, ja hänen erityisosaamisensa on yhdistää data ja liiketoiminnan tavoitteet konkreettisiksi ja mitattaviksi tuloksiksi. Niklas pyrkii tekemään tiedolla johtamisesta yritysten arkea tavalla, joka ei ainoastaan auta johtamaan tavoitteita, vaan auttaa myös saavuttamaan ne.
Aika
Tiistai 4.3.2025 klo 13.00-16.00
Kesto
Koulutus 2,5 h + loppukeskustelu 0,5 h
Paikka
Verkkokoulutus, käytämme ZOOM-alustaa.
Koulutus on vuorovaikutteinen ja voit esittää kysymyksiä asiantuntijalle.
Materiaali & tallenne
Koulutuksesta tehdään tallenne – saat sen sekä kouluttajan laatiman materiaalin käyttöösi muutaman päivän sisällä.
Vinkki!
Premium-jäsenenä osallistut koulutuksiimme aina maksutta ja pääset myös katsomaan koulutustallenteita.
Tutustu premiumiin
Hinta
• Jäsenet 99 € (sis. alv 25,5 %)
• Ei-jäsenet 199 € (sis. alv.25,5 %)
• Premium-jäsenille maksuton
Liity jäseneksi ja lunasta etusi heti
Liittymällä MARKin jäseneksi pääset mukaan tähän koulutukseen etuhintaan ja varmistat paikkasi myös tulevissa tapahtumissamme. Saat lisäksi MARK me -sisältöpalvelun heti käyttöösi.
Lue lisää jäsenyyden eduista
Peruutusehdot
Jos et pääse osallistumaan, voimme siirtää paikan maksutta toiselle henkilölle. Ilmoita siirrosta viimeistään koulutusta edellisenä arkipäivänä. Mikäli peruutat osallistumisesi alle 7 vrk ennen tapahtumaa, pidätämme 50 % koulutuksen hinnasta. Mikäli et peruuta osallistumistasi etukäteen etkä osallistu koulutukseen, perimme koko osallistumismaksun. Verkkokaupan sopimusehdot löydät täältä. Ota tarvittaessa yhteyttä: toimisto@markkinointiliitto.fi