Asiakasarvon tuottaminen on asiakkaan auttamista

Asiakaskeskeisen toiminnan ytimen muodostaa yrityksen tuotteista, palveluista ja toiminnasta syntyvä asiakkaan kokema arvo eli asiakasarvo. Asiakasarvon tuottamisessa on pohjimmiltaan kyse kyvystä auttaa. Mitä syvällisemmin ja monipuolisemmin organisaatioissa ymmärretään, mikä kullekin asiakkaalle on tärkeintä ja millä tavoin hän pyrkii saavuttamaan tärkeimmät tavoitteensa, sitä paremmin auttaminen onnistuu.

Kilpailuetu syntyy asiakkaan kokemasta arvosta

Asiakasarvon tyyppejä ovat esimerkiksi taloudellinen arvo, mukavuusarvo, toiminnallinen arvo ja tunnearvo. Taloudellista arvoa asiakkaalle syntyy, jos yritys voi osoittaa tuotteidensa tai palveluidensa tuottavan asiakkaalle lisää rahaa tai säästävän asiakkaan kustannuksia. Mukavuusarvo syntyy esimerkiksi vaivattomasta yhteistyöstä tai asiakkaan aikaa ja vaivaa säästävistä hyödyistä. Toiminnallista arvoa syntyy, kun tuotteen tai palvelun ominaisuudet tuottavat asiakkaalle hyötyjä, jotka hän kykenee sekä havaitsemaan että ymmärtämään. Yksi vahvimmin sitouttavista arvon kokemisen tyypeistä on tunnearvo. Vahva tunnekokemus jää mieleen ja positiivinen asiakaskokemus saa asiakkaan palaamaan uudestaan ja uudestaan. Jos asiakkaan kokema arvo eroaa edukseen kilpailijoiden vastineista, on kyseessä asiakasarvosta syntyvä kilpailuetu.

Miten kilpailuetua luodaan asiakasarvoa ymmärtämällä? Tule mukaan MARK webinaariin kuulemaan ja keskustelemaan aiheesta.

Webinaarin vetäjä Customer Advocate,
Tarja Lähdemäki, Valoa Digital Oy
Tarja Lähdemäellä on reilun 20 vuoden kokemus asiakaskeskeisen liiketoiminnan edistämisestä sekä strategisella että kädet savessa -tasolla markkinoinnissa, myynnissä ja konsulttina. Näiden lisäksi hän on toiminut myös digitaalisen palvelumuotoilun parissa asiakkuusjohtajana ja tuntee digitalisoitumisen mukanaan tuomat mahdollisuudet asiakasarvon kehittämiselle.

Aika
Torstai 3.9.2020 klo 10.00-11.00

Paikka
Webinaari

Hinta
• MARKin jäsenille webinaari on maksuton.
• Muille osallistujille osallistumismaksu on 129 €. Maksu laskutetaan.

Ilmoittautuminen
Ilmoittaudu viimeistään 1.9.2020. Lähetämme linkin webinaariin ennen tilaisuutta.

Markkinointiliiton jäsenyys 
Jäseneksi voi liittyä jokainen markkinoinnista ja sen ilmiöistä kiinnostunut – ammattiin katsomatta, uran joka vaiheessa. Liity nyt, niin pääset osallistumaan maksutta tapahtumiimme ja saat MARK me -sisältöpalvelun käyttöösi.
Tutustu lisää

Katso webinaaritallenne: Asiakasarvo ja kilpailuetu