1. Olet valinnut aiheen, josta kukaan ei välitä

Sisältömarkkinoinnissa on kyse potentiaalisten asiakkaiden huomion saamisesta ja arvon luomisesta heille. Onnistuaksesi siinä ei ole järkeä keskittyä aiheeseen, jota vain sinä ja kollegasi yrityksessä pidätte tärkeänä kommunikoida. Sen sijaan kommunikoi aiheesta, joka sitouttaa ja kiinnostaa kohderyhmääsi. Mieti aihetta “outside-in” eikä “inside-out”!

2. Sinulla on liian suuret odotukset

Klassinen virhe, jonka markkinoijana teet, on luulla, että sinulla on sisältöä, jonka avulla saat parhaat tulokset heti. Sisältömarkkinoinnin parissa työskentely on sijoitus, joka tuottaa tuloksia tulevaisuudessa. Kukaan ei julkaise kolmea kuvaa Instagramissa ja oleta saavansa satoja seuraajia heti. Varmista, että odotukset ovat realistiset alusta lähtien, ole kärsivällinen, systemaattinen ja anna ajan kulua.

3. Sinulta puuttuu prosessi

Sisältömarkkinoinnin parissa toimiminen tarkoittaa, että työskentelet kuten julkaisija sisällöntuotannon, jakelun ja toimenpiteiden analysoinnin parissa tullaksesi aina vain paremmaksi. Se on prosessi, joka ottaa aikaa, mutta maksaa itsensä takaisin kun olet hienosäätänyt sen huippuunsa.

4. Et mieti tarpeeksi jakelua

Eikö sisältösi saanut tarpeeksi huomiota? Tämä on yleinen virhe sisältömarkkinoinnissa. Tulla nähdyksi ja kuulluksi juuri tällä hetkellä on yksi vaikeimmista asioista markkinoinnissa. Siksi sinulla on oltava vankka strategia, jotta pystyt tavoittamaan lukijoiden huomion. Mieti tarkkaan, missä kohderyhmäsi on ja millä alustalla saat heidän huomionsa helpommin. Älä myöskään pelkää investoida ja ostaa maksettua jakelua, jolla saat lukijat sisältöön.

Kirjoittaja
Henric Smolak, CRO and Partner, Strossle

Lisää aiheesta
Voit syventyä sisältömarkkinoinnin saloihin MARK webinaarissa ”How to actually work with content marketing and reach your audience for real” (Henric Smolak 21.10.2020).
KATSO TALLENNE