Kohti parempaa maailmaa yhdessä

Mitä jos kaikki yritykset, organisaatiot ja vaikuttajat alkaisivat systemaattisesti käyttää somen voimaa positiivisen muutoksen aikaansaamiseksi?

Sosiaalinen media avaa aivan uuden mahdollisuuden viestinnän inhimillistämiseen, kaksisuuntaiseen vuorovaikutukseen ja tunteita herättävään tarinankerrontaan. Sen olemme saaneet todistaa Ukrainan kohdalla – jo sodan ensimmäisen viikon aikana nähtiin, että sosiaalinen media näyttelee kriisissä ennennäkemätöntä roolia.

Vaikutus syntyy siitä, miten valitusta strategiasta ja sen mukaisista aidoista teoista osataan viestiä.

Vaikuttavuusviestintä eli yhteiskunnallinen ja sosiaalinen vaikuttaminen (social impact influencing) on kokonaisvaltainen strategia, joka liittyy niihin yhteiskunnallisiin teemoihin, joiden puolesta ollaan valmiita toimimaan. Kuluttajille ja suurille yleisöille esimerkiksi vastuullisuus on yhä tärkeämpää, ja entistä useammat ovat myös valmiita maksamaan enemmän vastuullisesti tuotetuista tuotteista, palveluista ja sisällöistä.

Varsinainen vaikutus syntyy siitä, miten tästä strategiasta ja sen mukaisista aidoista teoista osataan viestiä. Uskottava ja avoin viestintä koskettaa ja saa aikaan todellista muutosta ihmisten käyttäytymisessä.

Mitä?
Webinaarissa sukellamme inhimillisen viestinnän toimintaperiaatteisiin ja autamme konkreettisesti hahmottamaan, miten vaikuttavuusviestintää ja yhteistyötä somevaikuttajien kanssa tehdään tuloksellisesti.

Webinaari saa sinut pohtimaan:

  • Minkälaisia asioita voit olla luomassa ja parantamassa?
  • Miten ohjaat keskustelua oikeaan suuntaan ja saat aikaan todellisia muutoksia?
  • Uskallatko päästää irti kontrollista ja hyödyntää kolikon toisella puolella olevat mahdollisuudet luottamuksen kasvattamiseen ja maailman muuttamiseen?
  • Miten voit hyödyntää uudenlaista viestintälogiikkaa omassa työssäsi?

Kenelle?
Jokaiselle, joka haluaa ymmärtää oman toimintansa merkityksen yhteiskunnan kehittämisessä ja ottaa agendalleen vuorovaikutusta vahvistavan, inhimillisen viestinnän lisäämisen sosiaalisessa mediassa. Voit katsella maailmaa niin yrityksen, organisaation kuin vaikuttajan silmin.

Asiantuntijat
Inna-Pirjetta Lahti, perustaja, toimitusjohtaja ja Head of Inspiration
Tuomo Meretniemi, Head of Growth
PING Helsinki

Inna-Pirjetta ja Tuomo ovat vaikuttavuusviestinnän asiantuntijoita, joiden tavoitteena on muuttaa maailmaa yhdessä somessa toimivien vaikuttajien, yritysten ja organisaatioiden kanssa. Heillä on molemmilla monipuolinen tausta markkinoinnin ja myynnin strategisesta suunnittelusta ja toteutuksesta.

Huhtikuussa ilmestyvässä Muuta maailmaa somessa – Hyväntekijän käsikirjassa he avaavat kattavasti mediaympäristön muutosta, vastuullisuusviestinnän vaikutuksia, työn merkityksellisyyttä sekä sosiaalista mediaa toimintaympäristönä ja onnistuneen vaikuttajayhteistyön elementtejä.

Aika
Torstai 7.4.2022 klo 10.00-11.00
(Huom! Jos loppukeskustelua syntyy, varaamme sille aikaa klo 11.15 asti.)

Paikka
Webinaari – voit osallistua etänä tietokoneeltasi tai mobiilisti. Käytämme ZOOM-alustaa.

Hinta
Webinaari on kaikille avoin ja maksuton, tervetuloa!

Markkinointiliiton jäsenyys
Lunasta itsellesi vuoden 2022 jäsenyys ja varmista eturivin paikkasi markkinoinnin huipputapahtumissa. Lue lisää jäsenyyden eduista

Katso webinaaritallenne: Vaikuttamisen voima