Miksi kaikkialla palvelumuotoillaan?
Kun luet tai kuulet sanan palvelumuotoilu, mitä ensimmäisenä tulee mieleen? Termi varmasti johdattaa jo oikeaan suuntaan, jotain mikä liittyy palveluihin ja muotoiluun. Mutta mitä sen jälkeen, mistä todella on kyse, kun puhutaan palvelumuotoilusta?
Palvelumuotoilu on käytännönläheinen ja tehokas lähestymistapa asiakaslähtöiseen toimintaan ja kehittämiseen. Palvelumuotoilu on siis ajatusmalli, toimintatapa joka tarjoaa prosessin, miten edetä ja toteuttaa palvelumuotoilua, sekä käytännön työkaluja itse tekemiseen. Mikä siitä tekee sitten tässä ajassa niin kuuman aiheen, miksi kaikkialla palvelumuotoillaan?
Kyse on asiakaslähtöisestä toiminnasta, johon jokainen yritys ja organisaatio pyrkii – tekemään asiakkaat onnellisiksi, haluamaan heidät olemaan uskollisia, palvelemaan heitä paremmin ja loppupeleissä mahdollistamaan oman kilpailukykyisen liiketoiminnan. Siitä siinä on kyse. Ja palvelumuotoilu on asiakaslähtöiseen toimintaan tällä hetkellä tehokkain ja toimivin tapa.
Käymme läpi:
- Mitä palvelumuotoilu tarkoittaa?
- Mitkä ovat palvelumuotoilun perusperiaatteet?
- Pitääkö, ja voiko kaikki olla palvelumuotoilijoita?
- Mistä puhutaan, kun puhutaan muotoilijan mindsetistä?
- Mitkä ovat palvelumuotoilun hyödyt?
Miksi osallistua?
Tämän tunnin jälkeen sinulle jää käteen palvelumuotoilun perussanasto, joten tiedät mistä puhutaan, kun puhutaan palvelumuotoilusta. Ymmärrät siis miksi palvelumuotoilusta puhutaan ja miksi sitä tehdään.
Kenelle?
Ihan kaikille työtehtävästä tai taustasta riippumatta – esimiehet, suunnittelijat, johtajat, assistentit, asiantuntijat ja opiskelijat, tervetuloa teille kaikille! Tämä tunnin webinaari sopii juuri sinulle, joka olet kiinnostunut kuulemaan, mistä palvelumuotoilussa on kyse ja olet varautunut siihen, että kipinä herää!
Asiantuntija
Outi Kinnunen, Design Director, Vision Factory
Outi on palvelumuotoilun ja yhteiskehittämisen asiantuntija yli 20 vuoden kokemuksella. Pidetty kouluttaja on sydämeltään suunnittelija, sparraaja, ideoija ja innostaja. Vision Factoryssa hän rakentaa yhdessä asiakkaiden kanssa asiakaslähtöisempiä prosesseja, palveluita, toimintamalleja ja organisaatioita (ja niitä palvelupolkuja). Outi on toiminut aiemmin Frankly Partnersissa Head of Designina ja sitä ennen vaikuttanut korkeakoulukentässä kehittäen palvelumuotoiluun liittyvää liiketoimintaa ja koulutuksia.
Aika
Torstai 19.5.2022 klo 10.00-11.00
(Huom! Jos loppukeskustelua syntyy, varaamme sille aikaa klo 11.15 asti.)
Paikka
Webinaari – voit osallistua etänä tietokoneeltasi tai mobiilisti. Käytämme ZOOM-alustaa.
Hinta
Webinaari on kaikille avoin ja maksuton, tervetuloa!
Markkinointiliiton jäsenyys
Liity MARKin jäseneksi ja varmista eturivin paikkasi markkinoinnin huipputapahtumissa.
Lue lisää eduistamme