Kuinka yritykset voivat valjastaa itsensä osaksi yhteiskunnallista muutosta ja parantaa samalla brändiään ja tuottavuuttaan?

Tässä webinaarissa sukellamme sosiaalisen markkinoinnin (SOMA, yhteiskunnallinen markkinointi) syvyyksiin ja perehdymme esimerkkien kautta markkinointiratkaisuihin, joilla on muutettu kokonaisten kansakuntien käyttäytymistä.

Käymme läpi sosiaalisen markkinoinnin teorioita ja perehdymme inspiroiviin tutkimus- ja toimialaesimerkkeihin, joiden avulla on saatu ihmiset muuttamaan omia elintapojaan. Käymme läpi ”4P -teorian” relevanttiutta SOMA-maailmassa ja pohdimme, miten sillä on jo ratkaistu useita yhteiskunnan ongelmia.

Perehdymme myös siihen, mitä tarkoittaa sanansa mukaisesti asiakasymmärrys, jotta emme aliarvioi kohderyhmiämme. Katsomme syvälle ihmisten aivoihin, jotta voimme ymmärtää, miksi he tekevät joskus järjettömiäkin päätöksiä. Näiden tietojen avulla voimme tuottaa aidosti tehokkaita muutoskampanjoita, joiden tehoa jotkut eivät edes huomaa – mutta silti he tekevät kuten mainos toivoo.

Palaute webinaarista
”Aivan mielettömän mielenkiintoinen, inspiroiva esitys kaikkine esimerkkeineen. Ville on huikea! Suosittelen lämpimästi”

”Yksi parhaista webinaareista kevään aikana. Kiinnostavia esimerkkejä ja havainnollistuksia. Erinomainen puhuja!”

Kenelle?
Tapahtuma sopii sinulle, jota kiinnostaa markkinoinnin hyödyntäminen yhteiskunnallisten ongelmien ratkomiseen. Voit olla töissä järjestössä, pk-yrityksessä tai pörssiyrityksessä ja löytää oman tapasi hyödyntää sosiaalisen markkinoinnin taitoja niin, että se hyödyttää myös asiakkaitasi.

Asiantuntija
Ville Lahtinen, markkinoinnin lehtori & asiantuntija, Haaga-Helia AMK

Ville asui 10 vuotta Australiassa (2010-2020), jossa hän ensin opiskeli ja sitten työskenteli Social Marketing @ Griffith -tutkimusryhmässä Griffith Universityssä. Hän väitteli ensimmäisenä suomalaisen sosiaalisen markkinoinnin tohtoriksi v. 2018. 

Vuodesta 2014 eteenpäin Ville on osallistunut useisiin sosiaalisen markkinoinnin projekteihin, julkaissut artikkeleita sekä vieraillut alan konferensseissa ympäri maailmaa. Villen SOMA-osaamisen asiakkaina ovat olleet mm. VicHealth (Victorian osavaltion terveydenhuolto), NSW Environmental protection authority (NSW ympäristöministeriö), Australian Red Cross (AU Punainen Risti), Australian Salvation Army (AU Pelastusarmeija), QLD Catholic Schools, Australian Defence Forces, Helsingin Yliopisto ja Työterveyslaitos. 

Aika
Keskiviikko 12.6.2024 klo 10.00-11.15

Paikka
Webinaari – voit osallistua etänä tietokoneeltasi tai mobiilisti. Käytämme ZOOM-alustaa.

Hinta
• MARKin jäsenille webinaari on maksuton.
• Muille osallistujille osallistumismaksu on 199 € (sis. alv. 24 %). Maksu laskutetaan.

Peruutusehdot
Jäsenenä osallistumisesi on maksuton ja henkilökohtainen, eikä paikkaa voi siirtää toiselle henkilölle. Webinaari tallennetaan ja saat tiedon, kun se on katsottavissa MARK me -palvelussamme. Jos et ole MARKin jäsen ja ostat osallistumisen vain tähän webinaariin, verkkokaupan sopimusehdot löydät täältä. Ota tarvittaessa yhteyttä: toimisto@markkinointiliitto.fi 

Jäsenyys kannattaa aina 
Saat koko vuoden MARK-jäsenyyden vain 145 eurolla ja pääset heti maksutta kaikkiin webinaareihimme. Liity nyt mukaan!
Lue lisää jäsenyyden eduista

KATSO TALLENNE