Suomalaisten kulutuskäyttäytymisen viisi segmenttiä

Kuluttamisen trendeistä puhuttaessa on vaikeaa, tai jopa mahdotonta puhua keskivertosuomalaisesta. Franklyn Kirsi Kalpio esittelee ja purkaa webinaarissa kuluttajakäyttäytymisen nykytrendejä ja ennakoi tulevaisuuden kulutuskäyttäytymistä suomalaisista muodostettujen viiden segmentin kautta.

Tunnista kohderyhmäsi kannalta relevantit käyttäytymisen draiverit ja ilmentymät

Segmentit ja näkymä kuluttajakäyttäytymiseen pohjautuvat franklyn Next New -tutkimussarjaan, joka mittaa kuluttajien tunnetilaa ja toimintaa ajankohtaisten ilmiöiden myllerryksessä.

Arvot ja teot ristiriidassa keskenään

Arvojen ja todellisen käyttäytymisen ristiriitaa validoidaksemme franklyn Laura Calderón Westö ja Hanna Kinnunen tuovat myös havaintoja Next New -tutkimuksen laadullisesta osuudesta. Näin pääsemme paremmin kiinni esimerkiksi sellaisiin kysymyksiin, kuten milloin arvot unohtuvat valintoja tehdessä ja milloin ne taas korostuvat?

Käymme läpi:

  • Millaisiin viiteen segmenttiin voimme jakaa suomalaiset kulutuskäyttäytymisen pohjalta?
  • Miten segmentit eroavat toisistaan, esimerkiksi arvojen, vastuullisuuden ja eri kulutuskategorioiden painottumisen suhteen?
  • Millaisia arvojen ja käyttäytymisen ristiriitoja kulutusvalintoihin liittyy?
  • Miten käytännössä voi seurata kuluttajakäyttäytymisen muutosta yleisellä tasolla ja organisaation omissa segmenteissä?

Miksi osallistua?
Asiakaslähtöinen ajattelu ja tekeminen vaatii inspiraatiota ja työkaluja – lupaamme sinulle niitä molempia!

Kenelle?
Erilaisissa rooleissa toimiville asiantuntijoille ja johtajille, jotka haluavat kuulla tuoretta tietoa suomalaisten kulutuskäyttäytymisestä ja hakea ajatuksia oman organisaation asiakaskeskeisyyden vauhdittamiseen.

Asiantuntijat
Kirsi Kalpio, Business Director, frankly, hasan-ryhmä
Kirsi innostaa ja auttaa yrityksiä kohti vahvempaa asiakaskeskeisyyttä tuomalla muutosmatkan avuksi uudenlaisia ajattelumalleja ja työkaluja.

Laura Calderón Westö, Insight Specialist, frankly, hasan-ryhmä
Sosiaali-ja kulttuuriantropologina Laura auttaa yrityksiä ymmärtämään, mikä ohjaa ihmisten toimintaa ja miksi, sekä miten ihmisiä holistisesti ymmärtämällä voidaan saavuttaa todellista liiketoimintaetua.

Hanna Kinnunen, Insight Specialist, frankly, hasan-ryhmä
Ihmisen arkeen syväsukeltava tutkija, joka niin määrällisin kuin laadullisin menetelmin haluaa tunnistaa pinnan alla kytevät ajurit ja valjastaa ne olennaisiksi liiketoiminnan kehittämisen työkaluiksi.

Aika
Torstai 16.6.2022 klo 10.00-11.00
(Huom! Jos loppukeskustelua syntyy, varaamme sille aikaa klo 11.15 asti.)

Paikka
Webinaari – voit osallistua etänä tietokoneeltasi tai mobiilisti. Käytämme ZOOM-alustaa.

Hinta
• MARKin jäsenille webinaari on maksuton.
• Muille osallistujille osallistumismaksu on 129 €. Maksu laskutetaan.

Jäsenyys kannattaa aina
MARK jäsenyys kannattaa – yhden tapahtuman hinnalla (145 €) pääset kaikkiin vuoden webinaareihin sekä katsot MARKme- sisältöpalvelusta tallenteita rajoituksetta.
Lue lisää jäsenyyden eduista.

Katso webinaaritallenne: Kuluttajakäyttäytyminen nyt ja huomenna

Kurkkaa myös blogi: Kuluttajakäyttäytymisen trendit eivät yllätä – ainakaan väestön keskiarvoina