Mitä on social first -marketing, miten sitä tehdään ja millaisille organisaatioille se sopii parhaiten?
Useat kaupalliset kohderyhmät tavoittaa yhä paremmin sosiaalisesta mediasta. Markkinointi, jota suunnitellaan natiivisti sosiaalisen median ympäristöön, vaatii kuitenkin omat toimintatavat ja tavoitteensa. Tässä webinaarissa käymme läpi konkreettisen casen kautta, kuinka social first -markkinoinita tehdään tuloksellisesti.
Vapa Median perustaja Ida Hakola avaa social first -lähestymistä Sokos Emotionin ”Box of Emotion” -markkinointikonseptin kautta. Mukana keskustelussa myös Sokos Emotionin sosiaalisesta mediasta vastaava Emilia Pikkuaho. Tule kuulemaan, kuinka Sokos Emotion löysi bränditarinalleen uuden puhuttelevan kulman ja kuinka sitä lähdettiin jalkauttamaan natiivisti some-kanavat edellä.
Tule mukaan, jos haluat:
- oppia ja ymmärtää paremmin social first -suunnittelufilosofiaa.
- kuulla käytännön esimerkin kautta tuloksista ja kaupallisista hyödyistä, jotka on saavutettu social first -lähestymisellä.
- inspiroitua ja nähdä käytännön toteutustapoja social first -markkinoinnista.
Sisällöstä hyötyvät erityisesti:
- markkinoinnin asiantuntijat, jotka haluavat oppia lisää markkinoinnista sosiaalisen median ympäristössä.
- brändärit, jotka pohtivat, kuinka löytää puhutteleva digikanavissa toimiva narratiivi omalle tuotteelle/palvelulle.
- kaupalliset johtajat, jotka vastaavat budjetin tehokkaasta käytöstä.
- B2C-päättäjät, koska kyseinen case-esimerkki kuluttajamarkkinoinnista.
Asiantuntijat
Ida Hakola, toimitusjohtaja & perustaja, Vapa Media
Emilia Pikkuaho, Social Media Lead, SOK
Ida on suomalaisen sisältömarkkinoinnin pioneeri ja kokenut liiketoiminnan kehittäjä. Hän etsii jatkuvasti uusia näkökulmia muuttuvasta liiketoimintaympäristöstä, jota digitaalisuus, tekoäly ja uudet kanavat tuovat tullessaan. Ida on kirjoittanut kaksi alan perusteosta digilähtöisestä markkinoinnin suunnittelusta (Tavoita ja sitouta sisältöstrategialla (2012), Sisältömarkkinoinnin työkalut (2019) sekä tulevaisuuden työelämätaitoja käsittelevän Tiimiäly-teoksen (2019).
Emilia vastaa työssään Sokos Emotionin sosiaalisen median kehityksestä ja inspiroituu aidosti kohderyhmiä puhuttelevasta digitaalisesta markkinoinnista. Emilia on ollut lanseeraamassa uutta Social First -lähestymistä Sokos Emotionille asiakkaan puolella aina tarpeen määrittelystä onnistuneeseen toteutukseen asti.
Aika
Torstai 21.11.2024 klo 10.00-11.15
Paikka
Webinaari – voit osallistua etänä tietokoneeltasi tai mobiilisti. Käytämme ZOOM-alustaa.
Hinta
• MARKin jäsenille webinaari on maksuton.
• Muille osallistujille osallistumismaksu on 199 € (sis. alv. 25,5 %). Maksu laskutetaan.
Peruutusehdot
Jäsenenä osallistuminen on maksutonta ja henkilökohtaista, eikä paikkaa voi siirtää toiselle henkilölle. Tallenne tulee katsottavaksi MARK me -palveluumme. Jos et ole MARKin jäsen ja ostat paikan webinaariin, verkkokaupan sopimusehdot löydät täältä. Ota tarvittaessa yhteyttä: toimisto@markkinointiliitto.fi
Jäsenyys kannattaa aina
Saat koko vuoden MARK-jäsenyyden vain 145 eurolla ja pääset heti maksutta kaikkiin webinaareihimme. Liity nyt mukaan!
Lue lisää jäsenyyden eduista